FANDOM

Huvudkaraktärerna Redigera

Tobias 'Tobbe' J. Detweiler

Ashley Spinelli

Vincent 'Vince' LaSalle

Michael 'Mikey' Blumberg

Gretchen P. Grundler

Gustav 'Gus' Patton Griswald

Andra karaktärer Redigera

Randall C. Weems är skolgårdens skvallerbytta. Han spionerar på eleverna och berättar senare om deras otyg för sin käraste fröken Finster som är skolans stränga rastvakt. På grund av detta så blir Randall oftast utan vänner. Och han blir på det sättet inte bara skolans skvallerbytta utan också ett mobboffer. Randall besitter en bra övertalningförmåga och kan därför sätta dit det mest oskyldiga lammet. I en episod generade han honom Kung Bob bara för att bli prins, vilket han blev.

  • Randall C. Weems är skolgårdens skvallerbytta. Han spionerar på eleverna och berättar senare om deras otyg för sin käraste fröken Finster som är skolans stränga rastvakt. På grund av detta så blir Randall oftast utan vänner. Och han blir på det sättet inte bara skolans skvallerbytta utan också ett mobboffer. Randall besitter en bra övertalningförmåga och kan därför sätta dit det mest oskyldiga lammet. I en episod generade han honom Kung Bob bara för att bli prins, vilket han blev.
  • Kung Bob (Robert) är skolgårdens 'kung'. Han har en gång varit farao också. Kung Bob håller till högst upp på lekplatstornet i sällskap med sina vakter och rådgivare. Han går i sjätte klass. I en episod när han inte mådde bra blev Gus ersättar-kung till honom.
  • Erwin Lawson är Rasten-gängets (främst Vinces) rival. Hans förnamn nämns inte offentligt. Han går i femte klass.
  • Menlo är ett barn som spenderar rasten inomhus och hjälper fröken Lemmon (rektorns sekreterare). I ett avsnitt avslöjades det att han en gång var Tobbes bästa vän och i ett att han var ett stökigt barn tills hans blev antagen till "rektor för en dag".
  • Ashleyrna (Ashley Armbruster, Ashley Bolet, Ashley Quinlan och Ashley Tomassian) är fyra flickor som är bästa vänner i alla lägen. De är väldigt snobbiga och dricker te i sin koja under några bildäck.
  • Theresa "Chipsflickan" LaMaise är en liten flicka som älskar chips. En gång gav hon Tobbe ett chips i form av Abraham Lincolns huvud. LaMaises far är militär (precis som Gus pappa) och är i flottan. Gus Griswalds far och LaMaises far är rivaler medan Gus och Chipsflickan är vänner.
  • Grävarna (Grävar-Sam och Grävar-Dave) är två pojkar som spenderar rasten genom att gräva hål överallt på skolgården. Fröken Finster tycker inte direkt om deras fasoner.
  • Gurukillen (Jimmy) är elevernas rådgivare. Han sitter ner på en matta med en t-shirt i form av en turban på huvudet.
  • Skumma killen (Francis) är en 'skum' kille som säljer saker till eleverna som han förvarar i sin jacka, exempelvis kartor till lärarnas hus.
  • Upp-och-ner-flickan hänger under rasten upp och ner i en klätterställning. Om hon trillar ner ilsknar hon fort till.
  • Gungflickan finns under rasten vid gungorna där hon försöker slå nya gungrekord. Hon har pilotglasögon på sig.
  • Fröken Grottge är Rasten-gängets lärarinna. Hon är mycket snäll och är övertygad buddhist.
  • Rektor Peter Prickly är Tallbarrskolans maktgalne rektor. Han har glömt varför han egentligen blev lärare.
  • Fröken Muriel Finster är skolans hårda och stränga rastvakt. Hon försöker alltid att hitta ett sätt att bryta ner eleverna. Hennes informatör (spion) är Randall C. Weems.
  • Gelman är skolans mobbare. I en episod blev hans offer Gus och i en annan episod då alla trodde Tobbe var en hjälte gav Gelman honom kakor.